حضور مدیر مرکز مطالعات و مسوول کارگروه پاسخگویی اجتماعی درهمایش ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۴ کد : ۴۲۹۷ اسلاید شو مرکز مطالعات اخبار
تعداد بازدید:۸۱
حضور مدیر مرکز مطالعات  و مسوول کارگروه پاسخگویی اجتماعی درهمایش ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی

دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به حوزه‌هایی مختلف مانند فرهنگ، هنر، بهداشت، فقرزدایی، اقتصادی،امنیتی،سیاسی،ارتباط با صنعت، علم و فناوری، خانواده و سایر حوزه‌های توجه کرده است و سرآمدان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی معرفی می‌شوند.

معاون دانشگاه تهران  با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کارگروه‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: سرآمدان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با توجه به چهار گزینه «ارائه خدمت بدون چشم‌داشت»، «مقبولیت اجتماعی و خوش‌نامی»، «اثرگذاری اجتماعی» و «اخلاق‌مداری و وظیفه‌شناسی» انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه صنعت پتروشیمی امروز میزبان برپایی این همایش هستند ، دانشگاه تهران به همراه دانشگاه علوم پزشکی تهران در دور جدید مدیریتی تلاش می کنند در راستای کیفی سازی فعالیت های آموزش پژوهش و فرهنگ و اجتماع و ارتباط با صنعت از کمی گرایی پرهیز کنند و نگاه کیفی به موضوعات داشته باشد.

شهبازی با بیان اینکه در راستای ارتقای ارزش های اخلاقی و مسئولیت پذیری اجتماعی موضوعات خاص و ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این همایش با همایش های ادوار گذشته تفاوت هایی دارد، قرار است به صورت هدفمند دسته بندی موضوعی صورت گیرد.

شهبازی ادامه داد: بیشتر ملاک هایی هم که بر اساس موضوع ها در این همایش انتخاب شد، در راستای شاخص های مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه های فرهنگ و هنر، عمران و آبادانی، فقرزدایی، خانواده ، محیط زیست، ورزش، خدمات اقتصادی، امنیت، حوزه سیاسی، حوزه آموزش، صنعت، علم و فناوری و حوزه سازمان های مردم نهاد است که بر مبنای شاخص های زیر برگزیدگانی معرفی شدند که در دو بخش امروز خدمت سرآمدان هستیم.

وی گفت: بیشتر شاخص های ما در راستای انتخاب برگزیدگان و سرآمدانه ملی یا مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله برای خدمت بدون چشم داشت است چراکه عزیزانی هم که در جلسه ما حضور دارند و به نام هستند در حوزه مسئولیت پذیر اجتماعی عزیزانی هستد که عمدتا دنبال دیده شدن نبوده اند و نیستند و یکی از شاخص های مدنظر ما برای انتخاب برگزیدگان اخلاق مداری و وظیفه شناسی و در نهایت گستره خدمت بی منت است.

دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی" و رونمایی از نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران عصر یکشنبه یک بهمن با حضور دکتر سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، جمعی از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی در سالن اجلاس سران برپا شد.

در این همایش که با میزبانی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سالن اجلاس سران برگزار شد، دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز سخنرانی نمود.

هدف از برگزاری همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی ایجاد شبکه سازی و ارتباط بین کنشکران و سازمان ها و نهاد ها است. مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌های نسل چهارم در ایران و جهان از دیگر اهداف و محورهای مهم این همایش است.

محمدعلی کیانی دبیر اجرایی دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تکریم و تجلیل سالیانه چهره‌های شاخص حقیقی و حقوقی و مؤثر در ارائه خدمات و حمایت‌های اجتماعی و دامن زدن به فرهنگ مهرورزی و دیگردوستی را از اهداف و برنامه‌های همایش اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی عنوان کرد.

وی پاسخگویی، قانونمندی، یاریگری، خیرخواهی و آینده‌نگری را از مولفه‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی برشمرد و گفت: این گردهمایی سالیانه با حضور دانشگاهیان مسئولیت‌پذیر، فعالان نهادهای مدنی، داوطلبین موسسات ملی و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است از طرف دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر یلدا ملک زادگان مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ، سرکار خانم دکتر حسینی مسوول کارگروه پاسخگویی اجتماعی و مسعود پیروز ارجمندی کارشناس مرکز مطالعات شرکت نمودند.


نظر شما :