حضور مدیر مرکز مطالعات و مسئول کارگروه کارآفرینی دانشکده در دومین نشست برنامه‌ریزی برای اولین کنگره ملی فناوری دانشجویی کلان منطقه آمایشی ۶

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۱ کد : ۳۲۸۸ اسلاید شو مرکز مطالعات اخبار
تعداد بازدید:۷۰
حضور مدیر مرکز مطالعات و مسئول کارگروه کارآفرینی دانشکده در دومین نشست برنامه‌ریزی برای اولین کنگره ملی فناوری دانشجویی کلان منطقه آمایشی ۶

با الطاف الهی و تاییدات جناب آقای دکتر یونس پناهی، معاونت پژوهشی و جناب آقای دکتر حمید بنفشه مدیریت دفتر توسعه و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دومین نشست برنامه ریزی برای اولین کنگره ملی فناوری دانشجویی که به میزبانی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور جناب آقای دکتر عالی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری، سرکار خانم دکتر اکبری مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، جناب آقای دکتر میرزایی دبیر کلان منطقه آمایشی 6 و سایر مدیران پژوهشی به همراه نمایندگان دعوت شده از شهرهای کلان منطقه آمایشی 6(زنجان، اراک،ساوه و خمین) با محوریت زنجان و مسئولین کارگروههای کارآفرینی و سیاست گزاران منطقه در محل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید. 
در این جلسه آقای دکتر عالی در آغاز جلسه با اشاره به اینکه امروزه کارکرد دانشگاهها تغییر یافته است و مقاله نویسی تبدیل به گفتمان و فناوری گردیده؛ خاطر نشان کردند که امروزه تغییرات، خیلی سریع اتفاق می افتد و باید دانشگاهها خود را به دانشگاههای فناور در سطوح بالاتر ارتقا دهند. همچنین در ادامه سخنان خود ذکر نمودند که پاشنه آشیل ما در این دوران تحریم، فناوری است و دانشگاهها باید به این سمت بروند و اصولا پاسخگو باشند. فناور محور، جامعه محور و ارزش آفرین بودن دانشگاهها امروزه یک اصل است. مهارت پژوهش و فناوری دانشجویان در راستای ماموریت دانشگاههای پیشرو (نسل سوم و چهارم) باید افزایش پیدا کند. 
آقای دکتر میرزایی دبیر کلان منطقه آمایشی 6 نیز در ادامه ذکر نمودند "باید دانشگاههای کارآفرین و یا ارزش آفرین در مسئله آموزش دانشجویان لحاظ شود و دانشجویان و اساتید به سمت کارآفرینی و آموزش پاسخگو در جهت رفع نیازهای شهر و استان مربوطه و در کل، مشکلات جامعه هدایت شوند. در این راستا فعالیت، تعامل و هم افزایی مراکزی چون مراکز رشد، دفتر ارتباط با صنعت و ثبت اختراع، در دیدگاه کلان منطقه ای موردنظر می باشد". همچنین دبیر کلان منطقه در ادامه سخنان خود فرمودند: "بر این اساس، به اعتقاد بنده، بایستی زیرساختهای دانشگاههای منطقه در جهت تقویت کسب و کارهای دانش بنیان و کارآفرینی اصلاح شود. دانشجو باید بداند که کارجو نباشد و بایستی کارآفرین باشد. همچنین دیدگاه وزارت بهداشت هم اکنون به سمت آموزش پیشگیری از بیماریها می باشد".
پس از مشورت در مورد بندهای اجرایی کنگره، مسئولیت انجام قسمتی از فرآیند به کلیه شهرهای ذیل منطقه آمایشی 6 محول شد و محل برگزاری نشست سوم در دانشگاه علوم پزشکی البرز برنامه ریزی شد.
اجرای این پروژه ملی و بزرگ می تواند برای ارتقای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.
 


نظر شما :